MONIPUOLISTA TOIMINTAA

Hämeen Kokoomusnuoret järjestävät monipuolista toimintaa ympäri Hämettä ja vähän muuallakin. Tapahtumat yritetään pitää tasapainossa niin, että tiukkaa asiaa ja rennompaa meininkiä olisi yhtä paljon. Muutenkin tietysti pyritään perinteiseen ’jokaiselle jotakin’ malliin, jolloin tapahtumissamme ja tilaisuuksissamme olisi jokaiselle ainakin joku mieleinen, johon haluaa osallistua. Tietysti mukaan kannattaa lähteä vaikka kaikkeen, jos oma kiinnostus ja aika riittää. Niin ja ota ihmeessä kaverisi mukaan! Voit myös antaa esimerkiksi aluekoordinaattorille (salla.tenho@kokoomusnuoret.fi) palautetta siitä, millaisista tapahtumista juuri sinä olisit kiinnostunut.

Piirin omien tapahtumien lisäksi toimintaa tarjoavat paikallisyhdistykset, Kokoomuksen Nuorten Liitto ja muut Kokoomusyhteisöt. Jäsenenä olet tervetullut valtakunnan laajuisesti lähes kaikkiin Kokoomuksen tapahtumiin ja useimmiten saat ottaa mukaan myös ystäväsi, vaikkei hän (vielä) jäsen olisikaan. Tarjolla on laaja skaala reissuja, teemapäiviä, koulutuksia, juhlintaa ja paljon paljon muuta.

Seuraa tapahtumakalenteria ja ajankohtaispalstaa! Mikäli mieleesi tulee jotakin kysyttävää tapahtumista, olethan yhteydessä aluekoordinaattoriin.

Tulevat tapahtumat:

Liittokokouksen aloiteilta

Aika: 30.9. kello 17

Paikka: Kansalliskerho, Kaivokatu 16, Hämeenlinna

Kokoomusnuorten ylin päättävä elin eli liittokokous on marraskuussa Helsingissä. Liittokokoukseen on mahdollista tehdä eri aiheista aloitteita, jotka käsitellään kokouksessa ja hyväksyttyään niistä tulee Kokoomusnuorten virallisia kantoja.

Hämeen Kokoomusnuoret järjestää liittokokouksen aloiteillan lauantaina 30.9. kello 17 alkaen Hämeenlinnan Kansalliskerholla (Kaivokatu 16).

Tule mukaan suunnittelemaan Hämeen aloitteita! Oli sinulla jo valmis aloite, mielessä hyvä idea tai haluat tulla kuuntelemaan muiden ajatuksia, olet lämpimästi tervellut! Illan aikana käydään myös läpi hyvän aloitteen rakennetta.

Jos et pääse lauantaina paikalle, mutta haluaisit viedä eteenpäin omaa aloitettasi, ota yhteyttä esim. puheenjohtaja Sampoon tai aluekoordinaattori Sallaan (salla.tenho@kokoomusnuoret.fi).

Tervetuloa!

Muinaismuistokierros
Aika: 7.10.
Hämeenlinnan Kokoomusnuoret järjestää muinaismuistokierroksen 7.10. Tapahtumasta lisätietoa vielä lähempänä.

Suoraa puhetta ulkopolitiikasta
Aika: 14.10. kello 12-16
Paikka: Tekniskan salit, Helsinki
Millainen rooli Suomen ja EU:n tulisi ottaa jatkuvasti muuttuvassa globaalissa toimintaympäristössä? Mitkä ovat suurimpia ulkopoliittisia uhkia ja miten niitä voidaan ehkäistä ennalta?
Muun muassa tällaisiin kysymyksiin pureudumme lauantaina 14. lokakuuta, kun eturivin ulkopoliittiset osaajat avaavat näkemyksiään ulkopolitiikan ajankohtaisesta tilanteesta. Puhumaan ovat tulossa mm. Ulkopoliittisen instituutin ohjelmajohtaja Mika Aaltola ja The Ulkopolitist -julkaisun toimituspäällikkö Matti Pesu. Puhujakaarti täydentyy lähiaikoina.
Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille, mutta tarjoilujen mitoittamiseksi osallistuminen edellyttää ilmoittautumisen Lyytin kautta:https://www.lyyti.fi/reg/Suoraa_puhetta_ulkopolitiikasta_3271

Kokoomusnuorten liittokokous

Aika: 24.-26.11.

Paikka: Helsinki

Jos olet kiinnostunut lähtemään Kokoomusnuorten liittokokoukseen marraskuussa tarkkailijana tai paikallisyhdistyksen valtakirjalla, laita viestiä aluekoordinaattori Salla Tenholle, salla.tenho@kokoomusnuoret.fi. Kokouksessa valitaan mm. Kokoomusnuorten uusi puheenjohtaja ja käsitellään liittokokousaloitteita.

Hämeen Kokoomusnuorten 50-vuotisjuhlat

Aika: lauantai 9.12. kello 17 alkaen

Paikka: Lasimuseo, Tehtaankatu 35, Riihimäki

Hämeen Kokoomusnuoret täyttää kunnioitettavat 50 vuotta! Merkkivuoden kunniaksi meidän on suuri ilo kutsua Sinut Hämeen Kokoomusnuorten 50-vuotisjuhliin lauantaina 9. joulukuuta Riihimäen Lasimuseoon (Tehtaankatu 23). Juhlat alkavat kello 17.

Illan ohjelmassa on buffetruokailu, puheita, mukavaa yhdessäoloa ja hauskaa muistelua Hämeen Kokoomusnuorten vuosikymmenten taipaleesta.

Kokoomuksen jäsenille illalliskortin hinta on 25 euroa ja alkoholiton versio on 18 euroa. Ei-jäsenille alkoholillisen illalliskortin hinta on 40 euroa ja alkoholiton illalliskortti 35 euroa. Pukukoodi: tumma puku.

Ilmoittautuminen alkaa perjantaina 15.9. ja päättyy 26.11. Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautuminen tapahtuu oheisen lomakkeen kautta:http://bit.ly/2jvvilq

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoa: